Alla inlägg den 25 maj 2016

Av Anna - 25 maj 2016 17:49

Den 17 maj var jag på inskrivningssamtal. Jag fick träffa en supertrevlig avdelningsläkare, inskrivninsansvarig ssk samt min narkosläkare. Jag fick information om varendaste liten minut som jag kommer att opereras. Jag fick ventilera den oro jag kände inför vissa saker så som att dela rum, få kateter, sköta magen i bäcken, få tillräcklig med smärtlindring osv.
När jag åkte hem kände jag mig väldigt lugn och redo för operationen.

Nu har det blivit dags för inläggning och idag 16:00 blev jag inlagd på ortopedavdelning 4. Först när jag kom hade de ingen säng till mig fast de visste att jag skulle komma och det kändes väl sådär. Men det ordnade sig. Jag fick dela rum, men kvinnan som jag delar med ska åka hem ikväll. Jag blev inte visad avdelningens olika rum, toaletter, dusch osv och de tyckte jag var dåligt. Men sist jag kollade så hade jag en mun så efter att jag frågat så visade sjuksköterskan runt mig på avdelningen. Jag har fått middag, de har tagit prov och jag har fått piller för att tömma magen inför operationen i morgon. Hade jag inte själv sagt till om att magen skulle tömmas så hade jag inte fått något. Jag är trött som bara den men vill såklart inte somna då det kommer innebära att jag istället ligger vaken inatt. Så jag har gjort upp en plan. Klockan 20 ska jag duscha kvällens descutandusch och sedan blir det sängen. Jag duschade i morse med, fy fan vad håret blir torrt av descutan schampot. Eftersom jag inte får smöra mig och så, så jag jag torr som fnöske hela jag. Det blir en sista descutandusch i morgon innan op med så jag hoppas att jag lyckas trassla ur mitt hår innan det är dags för op. ?

Jag är faktiskt inte alls nervös. Men det är klart att jag grät en skvätt när jag sa hejdå till Tobias i morse. Och mamma som körde mig in här började ju gråta när hon skulle åka och det smittade ju av sig.

Operationen i sig känns ju nödvändig och jag vet att det kommer vara ett helvete den första tiden. Men jag är ju redo för det. Får se hur lång tid det tar innan nervositeten tar över ?

Puss och kram så länge
Anna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards