Direktlänk till inlägg 10 november 2015

Annas röst

Av Anna - 10 november 2015 02:15

Det händer att jag sitter och undrar över vem Anna egentligen är och undrar över var hon finns.

Jag får leta djupt inom mig och om jag letar tillräckligt länge så kan det finnas några spår av henne.

Saknaden efter henne är stor och det känns som om att jag förlorat mig själv helt.


För det är jag som är Anna. I alla fall brukade jag vara Anna.

Nu är jag en individ som hålls fången av smärta.

Inte för en dag kan jag vara normal, inte ens för en timme eller halvtimme.

Smärtan håller sitt hårda grepp om mig och låter mig aldrig få glömma.


Jag är trött på att belasta människor i min närhet med mitt gnäll.

Ingen klagar och ingen skulle få för sig att göra det heller.

Men så fort jag öppnar min mun för att prata om mig själv och hur jag mår så vill jag bara be mig själv att vara tyst.

Allt kretsar kring min smärta och jag vill kunna plocka fram Anna samtidigt som jag behöver lätta på trycket om smärtan.

Därför skapade jag denna blogg. Min möjlighet att få gnälla fritt utan dåligt samvete.


Så välkommen till min gnällhörna!


Kram

Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 28 augusti 2019 12:14

Jag blev inte hjälpt av en ny sorts antidepressiva. De krockar med den andra sorten jag tar vilket vi visste men jag ville chansa. Jag har redan fått samtalskontakt och utnyttjat de samtalen som jag fick. Så nu är har jag fått remiss till öppenp...

Av Anna - 22 juli 2019 23:16

Jag har min värsta depression någonsin för tillfället. Jag har gått kbt lång och haft 25 samtal, med de är slut nu. Jag har lärt mig att hantera tankar och känslor bättre. Detta har resulterat i kraftigt minskad oro och ångest. Men... det gör också...

Av Anna - 1 juli 2019 23:14

Mår så otroligt dåligt och tårarna rinner ner från kinderna.... tänkte att det kanske kunde hjälpa att skriva av sig. Och jag kom på att denna bloggen fanns för några dagar sedan. En sammanfattning; Jag var sjukskriven mer eller mindre 3 år pga...

Av Anna - 26 maj 2016 07:58

Alla mediciner tagna, tagit sista duschen och har operationskläder på mig. Jag blir nerrullad till op om fem-tio minuter. Det känns ganska lugnt. Någon enstaka tår har ramlat ner, men bars när jag säger hejdå till folk. Det känns faktiskt inte så j...

Av Anna - 25 maj 2016 17:49

Den 17 maj var jag på inskrivningssamtal. Jag fick träffa en supertrevlig avdelningsläkare, inskrivninsansvarig ssk samt min narkosläkare. Jag fick information om varendaste liten minut som jag kommer att opereras. Jag fick ventilera den oro jag känd...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards